Hoe ziet jouw toekomst eruit? Kom dit te weten aan de hand van mijn supercoole toekomstquizgame!
Anderen helpen mijn emoties te begrijpen en het juiste gedrag dat overeenkomst te vertonen. Ik gebruik een robot (legoboost) om emoties als vreugde, verdriet en woede te uiten. Ik gebruik een microbit om gezichtsuitdrukking van emotie te tekenen.
Een waterrad kan dankzij het stromend water via een generator elektriciteit genereren. Met die elektriciteit gaan we water splitsen in waterstof en zuurstof. Vanop een veilige afstand breng ik dan het gas tot ontploffing.
Een drone die afval op raapt via patroon herkenning en in een op afstand bestuurbare vuilniswagen (Mbot) legt
Verzamel alle instrumenten in het doolhof zodat de robot rockband een feestje bouwt bij coolest projects, want ook in de toekomst gaan we nog veel feesten!
Een spel waarbij de computer een dobbelworp herkent en je tegen een robot een dobbelspelletje kan spelen.
Een spel dat in de toekomst Dat je een bal moet vangen met een potje dat wordt bestuurd door knopjes
Een 3D-geprinte watercultuur groeitoren om goedkoop, eenvoudig en plek-efficiënt zelf groenten te groeien.
Wij hebben met een microbit een schaakklok gemaakt. De twee spelers kunnen onze schaakklok bedienen en zien via het led display duidelijk wanneer de tijd op is.
We hebben oude telefoons omgetoverd tot 'Wonderfoons', waarop lokale Tiense gedichten te beluisteren zijn. Met nieuwe elektronica en zelfgeschreven software spelen deze telefoons, met de gekende draaischijf of keuzetoetsen, de gedichten af.
De aarde wordt bedreigd door een meteorietenstorm. Het is aan de speler om deze meteorieten op tijd stuk te schieten om de aarde te redden. Wanneer de grote meteorieten geraakt worden, worden zij verdeeld in kleinere en ook deze worden op hun beurt weer verbrijzeld tot nog kleinere meteorieten alvorens ze helemaal vernietigd zijn. Wanneer een meteoriet de aarde raakt, verlies je een leven. Wanneer je alle levens kwijt bent, stopt het spel. Lukt het jou om mijn topscore te verbreken?
We gaan een doolhof robot maken. We maken een doolhof van houten planken. En programmeren dan de robot om er uit te komen.
De "Tekenaar" is een mBot2-robot met een geïntegreerde robotarm die is voorzien van een penhouder. Laura en Ulrike hebben een Scratch-programma geschreven in de mBlock2-programmeeromgeving waarmee de robot een zonnebloem kan tekenen.
Plank voorzien van een proportionele, gemotoriseerde aandrijving met de mogelijkheid om te sturen
Om in de toekomst te voldoen aan de voedselbevoorrading, zal het productie proces geoptimaliseerd moeten worden. Met mijn project wil ik een geautomatiseerde serre maken, die zelf instaat voor bewatering, temperatuur en vochtigheid controle, belichting van de plantjes.
Een vest en helm met neopixels om de zichtbaarheid in het verkeer te vergroten, vooral bij het veranderen van richting.
Spelletje in scratch met een microbit als game controller. De microbit zit ingebouwd in een zelf ontworpen houder gemaakt in Tinkercad en gerealiseerd dmv 3D print
J'ai fabriqué une serre où poussent des plantes. J'ai connecté un arrosage automatique. Cela fonctionne avec l'énergie solaire.
Fris is een organisatie van G-sporten in de Zennevallei, jaarlijks gaan zij op kamp naar Maasmechelen. Door de klimaatverandering mogen ze de laatste jaren geen fakkeltochten. Tijdens een feestje hoorden wij hierover, daar onstond het idee om een fakkel met led strip te maken, het idee werd warm ontvangen door het bestuur.
Zelf ontworpen en gebouwde discovloer met bestuurbare LED's. Bedoeling is dat de lichtjes op geluid reageren en hopelijk lukt het tegen dan ook om de LEDs zelf te programmeren met een app.
In dit spel speel jij zelf als een Qoontel. Qoontel is een geëvolueerd versie van wortel. Jij moet proberen om zoveel mogelijk wortels op te eten binnen de tijd limiet. Dat doe je door de pijltjestoetsen te gebruiken om te bewegen.